FAJAR AL-KARAMAH

One day, fajar of Islam will shining around the world... Let's do something before it was late...

Sedar tak sedar bahang pepriksaan makin terasa. Buat warga Uni Malaya ini masa yang masih berbaki sekitar dua minggu inilah digunakan sebaik-baiknya. time ni la nak siapkan assignment yang masih belum siap, lab report, nak dapatkan tandatangan penasihat akademik, nak ambil slip masuk exam, bayar hutang, fotostat nota itu nota ini, kumpul soalan-soalan lepas, jumpa lecturer tanya soalan, buat itu buat ini yang pada lazimnya sebagai seorang student...
Sibuk-sibuk buat persediaan hadapi exam final ni pun janganlah kita lupa minta restu dari mak dan ayah kita. Jangan pandai minta duit nak bayar hutang je... mintalah juga restu daripada mereka dan pohonkan ampun maaf kita untuk mereka. Betapa mereka telah bersusah payah membesarkan kita dan menjaga kita sehingga kita berjaya menjejakkan kaki di UM ini yang menyimpan "kemasyhurannya" yang tersendiri.
Inilah jiga musim orang kata untuk hibernate (macam beruang kutub pulak) untuk pulun habis-habisan semua subjek. Yang tak baca lagi insya Allah sempat lagi untuk baca janjinya jangan sia-siakan masa yang kita ada ini...saya percaya time-time macam ni lah juga ramai yang akan berhibernate ke tempat-tempat yang disukai dan menjadi pilihan mereka sendiri. Jika saya mestilah berhibernate dalam bilik le sebab itu saja tempat yang paling sesuai untuk study bagi saya. Orang lain mungkin di library, bilik baca dan lain lain juga. Boleh kata juga ada yang merancang balik kampung baliklah jika itu yang terbaik buat kita.
Selamat mengahadapi peperiksaan final dan semoga berjaya. Kepada yang ada adik-adik, saudara mara,jiran, adik kawan, sepupu sepapat semua semua tu lah... yang sedang menduduki PMR sekarang ni pun diucapkan GUDLUCK!!! juga...
Lastly>>> Pesanan buat semua dan diri sendiri yang sama macam korang semua juga<<<
" Jangan malas mengulangkaji kerana lancarnya kajian setelah diulangkaji. Pelupa adalah penyakit yang berbahaya bagi ilmu pengetahuan" - Imam al-Ghazali.

0 comments: